Po wprowadzeniu zakazu emisji spotów wyborczych w radiu i telewizji, sztaby wyborcze ruszą na podbój Internetu. Wydaje się, że sieć może zmienić oblicze jesiennej kampanii i stać się narzędziem, które przesądzi o zwycięstwie lub porażce kandydata.
Eksperci ISP przygotowali szczegółową analizę aktywności w Internecie polityków, którzy kandydowali na urząd prezydentów miast w zeszłorocznych wyborach samorządowych. Przeanalizowali strony www i profile na Facebooku wszystkich 592 kandydatów. Raport ma być punktem wyjścia dla wszystkich osób, które przygotowują się do jesiennej kampanii wyborczej. Chodzi o startujących kandydatów, specjalistów od marketingu politycznego, członków sztabów wyborczych oraz firmy PR, które obsłużą partie i polityków. W czasie prezentacji raportu zostanie oceniona skuteczność internetowych kampanii wyborczych. Porównane zostaną internetowe kampanie wyborcze kandydatów i kandydatek na prezydentów miast. Z raportu będzie można się dowiedzieć między innymi czy kandydaci przestrzegali ciszy wyborczej na Facebooku i jak często posuwano się do kampanii negatywnej, wymierzonej w kontrkandydata.
Z przeprowadzonych badań wynika, że w zeszłorocznych wyborach aż 45% kandydatów na prezydentów nie korzystało z Internetu do komunikowania się z wyborcami. I prawie 30% kandydatów nie posiadało własnej strony www.
Na podstawie: www.isp.org.pl