Inwestycja dotyczy trasy na ok. 19-kilometrowym odcinku Czerwieńsk Towarowy - Bytnica w woj. lubuskim. Najtańszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum Coprosa Polska, Construcciones y Promociones Coprosa, Trans-Bud-Projekt z Warszawy. Swoją ofertę konsorcjum wyceniło na 38,49 mln zł wobec budżetu inwestora, który wynoisł ok. 49 mln zł. Kryterium decydującym była najniższa cena.
Najtańsza hiszpańska oferta została wykluczona przez zamawiającego, gdyż wskazana w ofercie osoba, mająca w trakcie kontraktu pełnić funkcję kierownika budowy, posiadała niespełna czteroletnie doświadczenie zawodowe na tym stanowisku. PKP PLK wymagało jednak co najmniej pięcioletniego doświadczenia.
W tej sytuacji za najkorzystniejszą ofertę została uznana druga w kolejności najtańsza oferta w przetargu, o wartości 43,66 mln zł. Należy ona do konsorcjum Przedsiębiorstwa Remontowo-Budowlanego Tor z Mysłowic, Przedsiębiorstwa Unitor B z Tychów oraz Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych Bud-Most z Knurowa. Termin realizacji inwestycji to 1 grudnia 2014 r.
O modernizacji magistrali nadodrzańskiej pisaliśmy też tu: https://www.prawo.pl/samorzad/przetarg-na-modernizacje-nadodrzanki-rozstrzygniety,228650.html
Źródło: www.wnp.pl