Wspólna realizacja inwestycji drogowych sprzyja zarówno czasowi wykonywania prac, jak również odciąża budżety lokalnych jednostek samorządu terytorialnego. Dzielenie kosztów i działań inwestycyjnych spowoduje ożywienie w branży budownictwa drogowego, na co czekają wykonawcy.
Jak wskazuje "DGP" inwestycją współzarządzaną jest budowa tunelu w Świnoujściu między wyspami Uznam i Wolin. GDDKiA będzie w tym wypadku inwestorem zastępczym. Całość kosztów związanych z realizacją zadania poniosą władze Świnoujścia, zaś Dyrekcja będzie nadzorować cały etap budowy, a następnie przekaże tunel w utrzymanie władzom miasta, którym brakowało kompetencji do prowadzenia inwestycji o takiej skali.
Kooperacja między stroną rządową, a samorządową do tej pory była niezwykle utrudniona, gdyż zarządcy dróg woleli działać samodzielnie. Wszczęcie współpracy ma związek przede wszystkim ze strategią rządu dot. budowy dróg. Zgodnie z jej postanowieniami rozwojowi ulegnie nie tylko kluczowa sieć dróg. Jednostki samorządu terytorialnego zaczynają więc ustalać z GDDKiA podział kosztów i zadań w przetargu.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej z książki | |
Zamówienia publiczne. Orzecznictwo sądów okręgowych w latach 2010-2015 z komentarzem
|