Dzierżoniów jako zdobywca Google eMiasta należy do czołówki polskich miast poniżej 100 tys. mieszkańców, które wyróżniają się wysokim poziomem aktywności przedsiębiorców w sieci. Nagroda została wręczona we wtorek w biurze Google Polska we Wrocławiu.

Ranking eMiast powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IPSOS, w którym przedsiębiorcy odpowiadali na pytania związane z ich działalnością w internecie. Kryteria, jakimi kierowano się przy tworzeniu zestawienia to m.in. fakt posiadania przez firmy własnej strony internetowej, dostosowania jej do użytkowników urządzeń mobilnych, np. smartfonów czy tabletów, prowadzenie działań sprzedażowych za pośrednictwem sklepu internetowego, prowadzenie działań reklamowych w internecie czy obecność w serwisach społecznościowych. Wcześniej tytułem Google eMista została uhonorowana Wieliczka i Kraków. 

Jak powiedział we wtorek burmistrz Dzierżoniowa Marek Piorun, rozwój lokalnej przedsiębiorczości to ważny punkt w programie działań prowadzonych przez miasto. „Wierzymy, że to właśnie dzięki infrastrukturze i narzędziom internetowym usprawniającym prowadzenie firmy przedsiębiorcy z Dzierżoniowa mogą zwiększać swoją konkurencyjność na rynku krajowym, a nawet zdobywać rynki zagraniczne. Chcemy ich w tym wspierać" - dodał.

Jak powiedział Piotr Zalewski z Google Polska, to dobrze, że polscy przedsiębiorcy wykorzystują internet jako narzędzie pracy. „Niestety nadal większość z nich nie wykorzystuje potencjału internetu w kontekście dotarcia do szerokiego grona klientów oraz skutecznych działań reklamowych. Tymczasem potencjał ten jest ogromny. Internet jest dziś dla Polaków głównym źródłem informacji na temat interesujących ich zagadnień, w tym poszukiwanych produktów i usług. Firma, która dostarcza im te informacje w sposób przyjemny i przystępny, automatycznie wygrywa z konkurencją" - ocenił.

Tymczasem, jak wynika z badania „Internetowa Rewolucja bez Granic", przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC, przedsiębiorcy w Polsce nadal nie postrzegają internetu jako narzędzia ekspansji i rozwoju własnej firmy. Natomiast coraz częściej wykorzystują sieć do działalności biznesowej. Wiąże się to przede wszystkim z wykorzystaniem jedynie poczty elektronicznej, podczas gdy stronę internetową posiada niewiele ponad połowa polskich małych i średnich przedsiębiorstw.