Rzecznik prasowy ZUS Wojciech Andrusiewicz powiedział, że w przetargu nie rywalizowano na ogólne kwoty, za które zostanie dokonana modernizacja, tylko składano oferty na wdrożenie jednego punktu funkcyjnego zmienianego systemu.
Andrusiewicz zaznaczył, że to jedyne dwie oferty w ogłoszonym 5 stycznia przetargu na rozbudowę systemu. Szacunkowa wartość zamówienia to 281,7 mln zł. W wyniku przetargu ZUS chce zawrzeć czteroletnią umowę ramową z maksymalnie trzema wykonawcami i przy ich pomocy zmodyfikować i rozbudować oprogramowanie KSI.
W otwartych w poniedziałek ofertach Asseco Poland zaproponowało 12 tys. 625 zł i 95 gr za jeden punkt, a Comarch 14 tys. 741 zł i 55 gr.
Wykonawcy będą m.in. wykonywać i dostarczać modyfikacje systemu wraz z kodami źródłowymi, świadczyć usługi serwisowe oraz usługi szkoleniowe - zapisano w warunkach przetargu. Jedynym kryterium oceny ofert jest ich cena.
Asseco, które przygotowało i do tej pory utrzymywało system KSI ZUS, w listopadzie przegrało przetarg na czteroletnią opiekę informatyczną nad systemem. Lepszą ofertę złożył Comarch i to on 1 marca podpisał umowę na czteroletnie utrzymanie systemu. W przejściowym okresie, gdy Comarch będzie przejmował system od Asseco, to ta druga firma zapewni serwisowanie do maksymalnie 12 miesięcy, czyli najpóźniej do 1 marca 2019 r. Umowa przewiduje, że za usługę Asseco otrzyma maksymalnie 126 mln zł brutto.
Prezes ZUS Gertruda Uścińska podkreśliła w 2017 r., że w wyniku przetargu koszt utrzymania KSI ZUS spadnie o ponad połowę. Według niej, po raz pierwszy w historii można mówić o realnej konkurencji w zakończonym przetargu. (PAP)