Zgodnie z projektem budynki użyteczności publicznej powinny zapewnić moc przyłączeniową będącą iloczynem 20 proc. planowanych stanowisk postojowych i mocy równej 3,7 kW. - Przykładowo, minimalna moc przyłączeniowa dla budynku użyteczności publicznej posiadającego 10 miejsc postojowych wyniesie 7,4 kW" - czytamy.
Natomiast w budynkach wielorodzinnych mieszkalnych minimalną moc przyłączeniową określa się, mnożąc 50 proc. planowanej liczby miejsc postojowych oraz wartość mocy równej 3,7 kW. - Przykładowo, minimalna moc przyłączeniowa dla budynku mieszkalnego wielorodzinnego posiadającego 10 miejsc postojowych wyniesie 18,5 kW - napisano w projekcie.
Jak podkreślają jego autorzy, proponowane rozwiązanie pozwoli w przyszłości zainstalować punkty ładowania dla pojazdów elektrycznych i pojazdów hybrydowych typu plug-in, bez ponoszenia dodatkowych nakładów finansowych związanych z przebudową całej instalacji elektrycznej.
Czytaj: Podrożeją garaże z gniazdkami dla e-aut>>
Według projektu proponowanych przepisów nie będzie się stosować do zamierzeń budowlanych, dla których wniosek o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę albo odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego złożono przed dniem wejścia w życie tych przepisów wykonawczych.