Rozporządzenie określi wymagania dotyczące identyfikacji banku w systemie teleinformatycznym - każdy uczestnik będzie miał własne skrzynki nadawcze, odbiorcze i będzie identyfikowany na podstawie posiadanego podpisu systemowego (podpisu cyfrowego zapewniającego integralność i autentyczność wykonania przez użytkownika operacji w systemie teleinformatycznym).
Doręczanie pism dokonywane będzie przez system teleinformatyczny, a dokumenty, których treść nie została poprawnie zautoryzowana, niezawierające wymaganych elementów, składane przez osoby lub podmioty nieuprawnione albo niespełniające innych wymogów formalnych będą zwracane. Rozporządzenie określi także, że każde pismo przechowywane będzie w systemie przez okres 21 dni od wprowadzenia do skrzynki odbiorczej.
Zajęcie konta przez internet tylko z podpisem elektronicznym
Nadawcy pisma ws. zajęcia wierzytelności z rachunku bankowego dokonują autoryzacji treści pisma przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Takie przepisy wprowadzi rozporządzenie, którego projekt przygotował resort finansów.