Termin przyjmowania zgłoszeń wszystkich chętnych do poddania się weryfikacji upływa w dniu 10 sierpnia 2011 roku. Egzamin odbędzie się w dniu 24 września 2011 roku.
W dniu 1 lipca 2011 r. weszła w życie ustawa z dnia 25 marca 2011 r. o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 106, poz. 622, z późn. zm.), która nowelizując m.in. ustawę z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 10, poz. 65, z późn. zm.) wprowadziła zmiany w zakresie dokumentów wymaganych do zgłoszenia o przystąpieniu do egzaminu wstępnego na aplikacje radcowską.
W związku z tym, zgłoszenia o przystąpieniu do egzaminu wstępnego na aplikacje, składane od dnia 1 lipca 2011 r., powinny m.in. zawierać kopię dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskania uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej, albo zaświadczenie o zdaniu egzaminu magisterskiego. Nadto, zniesiony został obowiązek przedkładania, wraz ze zgłoszeniami składanymi od dnia 1 lipca 2011 r., informacji o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.