Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, aby dany wydatek można było uznać za koszt uzyskania przychodu, musi zachodzić związek przyczynowy polegający na tym, że poniesienie tego wydatku ma wpływ na powstanie lub zwiększenie przychodu.
W stanie faktycznym będącym przedmiotem interpretacji, spółka zamierza przeprowadzić akcję promocyjną adresowaną do podmiotów gospodarczych, z którymi zawarła umowę handlową na dystrybucję produktów. W ramach akcji, zgodnie z regulaminem, przyznawane będą nagrody za zakup odpowiedniej ilości produktów. Zdaniem spółki spełnione są tu kryteria sprzedaży premiowej.
Zdaniem Dyrektora Izby Skarbowej, działania te mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży oferowanych produktów, a co za tym idzie, na osiągane przez spółkę przychody, dlatego wydatki na zakup nagród w akcji promocyjnej stanowić będą koszty uzyskania przychodów spółki.
(sygn. IPPB5/423-594/10-4/JC)
Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line
Źródło: www.mf.gov.pl, stan z dnia 23 listopada 2010 r.