Nowa możliwość wynika ze zmienionych przepisów rozporządzenia z dnia 21 stycznia 2004 r. w sprawie wydawania uprawnień do kierowania pojazdami (Dz. U. Nr 24, poz. 215 ze zm.), które obowiązuje od 30 marca 2010 r.
Ułatwienie to dotyczy kierowców, którzy będą chcieli złożyć wniosek o wydanie prawa jazdy w przypadku zmiany danych osobowych, zagubienia dotychczasowego dokumentu lub zmiany zagranicznego prawa jazdy na krajowe. Z tej "elektronicznej procedury" nie będą mogły skorzystać jedynie osoby, którym wydanie prawa jazdy jest uzależnione od uzyskania pozytywnego wyniku egzaminu państwowego. Nadal będą musiały składać wnioski w wojewódzkich ośrodkach ruchu drogowego, ponieważ nie zostały one objęte elektroniczną obsługą.
W Biuletynie Informacji Publicznej organ ponadto udostępnia informacje o:
1) adresie skrzynki podawczej obsługującej składanie wniosku elektronicznego;
2) procedurze składania wniosku elektronicznego i wymaganych załącznikach;
3) podstawach prawnych i wymaganej opłacie związanej ze składanym wnioskiem elektronicznym oraz numerze konta, na które należy wnieść opłatę;
4) formacie i wymaganej jakości zapewniającej odpowiednią czytelność skanowanych dokumentów załączanych do składanego wniosku elektronicznego.
Składany wniosek będzie musiał być opatrzony elektronicznym podpisem.
W przypadku pozytywnego zweryfikowania wniosku elektronicznego organ podejmie właściwe procedury dotyczące wydania prawa jazdy. Natomiast w sytuacji złożenia wniosku elektronicznego zawierającego braki formalnoprawne lub nieodpowiadającego wymaganiom zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej, organ będzie miał obowiązek poinformować, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, osobę składającą ten wniosek o konieczności dokonania uzupełnień we wskazanym terminie. Jeżeli osoba nie dokona wymaganych uzupełnień we wskazanym terminie, organ właściwy do spraw wydawania praw jazdy podejmuje postępowanie odpowiednio do przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
Artykuł pochodzi z Serwisu Samorządowego www.samorzad.lex.pl
Ułatwienie to dotyczy kierowców, którzy będą chcieli złożyć wniosek o wydanie prawa jazdy w przypadku zmiany danych osobowych, zagubienia dotychczasowego dokumentu lub zmiany zagranicznego prawa jazdy na krajowe. Z tej "elektronicznej procedury" nie będą mogły skorzystać jedynie osoby, którym wydanie prawa jazdy jest uzależnione od uzyskania pozytywnego wyniku egzaminu państwowego. Nadal będą musiały składać wnioski w wojewódzkich ośrodkach ruchu drogowego, ponieważ nie zostały one objęte elektroniczną obsługą.
W Biuletynie Informacji Publicznej organ ponadto udostępnia informacje o:
1) adresie skrzynki podawczej obsługującej składanie wniosku elektronicznego;
2) procedurze składania wniosku elektronicznego i wymaganych załącznikach;
3) podstawach prawnych i wymaganej opłacie związanej ze składanym wnioskiem elektronicznym oraz numerze konta, na które należy wnieść opłatę;
4) formacie i wymaganej jakości zapewniającej odpowiednią czytelność skanowanych dokumentów załączanych do składanego wniosku elektronicznego.
Składany wniosek będzie musiał być opatrzony elektronicznym podpisem.
W przypadku pozytywnego zweryfikowania wniosku elektronicznego organ podejmie właściwe procedury dotyczące wydania prawa jazdy. Natomiast w sytuacji złożenia wniosku elektronicznego zawierającego braki formalnoprawne lub nieodpowiadającego wymaganiom zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej, organ będzie miał obowiązek poinformować, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, osobę składającą ten wniosek o konieczności dokonania uzupełnień we wskazanym terminie. Jeżeli osoba nie dokona wymaganych uzupełnień we wskazanym terminie, organ właściwy do spraw wydawania praw jazdy podejmuje postępowanie odpowiednio do przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
Artykuł pochodzi z Serwisu Samorządowego www.samorzad.lex.pl