Te dwie decyzję dotyczą one przedsiębiorców: xstritfashion.pl oraz Arkon-Trading sprzedającego pod nazwą galeria-zakupow.
Obaj przedsiębiorcy naruszyli obowiązki informacyjne wynikające z ustawy o prawach konsumenta. Przykładowo nie informowali o procedurze rozpatrywania reklamacji, czy wzorze formularza odstąpienia od umowy.
Ponadto, Xstritfashion nie przyznawał konsumentom prawa zwrotu towaru przecenionego, a na pozostałe – określał termin 10-dniowy, zamiast 14-dniowego, który wynika z ustawy o prawach konsumenta. Ponadto, zastrzegał, że koszt przesyłki nie podlega zwrotowi. Przypominamy, że przepisy nie uzależniają możliwości odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży od tego, czy rzecz była przeceniona czy też sprzedawana w regularnej cenie. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy, sprzedawca musi zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
Arkon-Trading zastrzegał również, że konsument odstępując od umowy wraz z towarem musi nadać oświadczenie o tym, że rezygnuje z zakupów. Zgodnie z prawem, nie jest konieczne wysłanie oświadczenia wraz z produktem. Można to zrobić niezależnie.
Arkon-Trading oraz Xstritfashion zaprzestali stosowania niektórych kwestionowanych przez Urząd postanowień i zobowiązali się do zmiany pozostałych. Wszystkim przedsiębiorcom przypominamy, że w 2016 roku Prezes UOKiK rozpoczyna kompleksowe kontrole, które wykażą, jak przedsiębiorcy dostosowali się do przepisów ustawy o prawach konsumenta.
Więcej>>Rok ustawy o prawach konsumenta
Dowiedz się więcej z książki | |
Ustawa o prawach konsumenta. Komentarz
|