Z treści pytania postawionego Komisji Etyki wynika, że umieszczanie informacji na tablicy informacyjnej należącej do organu samorządu gminnego wymaga zgody tego organu. Tablica nie jest więc ogólnie dostępna, a umieszczanie informacji uzależniona jest od arbitralnej zgody tego organu. Może się więc zdarzyć, że organ nie udzieli zgody na umieszczanie informacji przez inne kancelarie. Zdaniem Zenona Klatki, przewodniczącego Komisji do spraw Etyki KRRP (na zdjęciu) zakłócona zostałaby wtedy równość dostępu do potencjalnego klienta z informacją o świadczeniu pomocy prawnej przez konkretną kancelarię i to w istotnym dla pozyskania klientów miejscu. Zamieszczanie tylko informacji o niektórych kancelariach mogłoby też sugerować, ze takie kancelarie są przez ten organ samorządu terytorialnego szczególnie preferowane, a potencjalni klienci będący interesantami tego organu mogliby odnieść wrażanie, że informacja o konkretnej kancelarii zamieszczona w takim miejscu daje większa możliwość pozytywnego załatwienia sprawy w urzędzie.
Z tych względów należy przyjąć, że umieszczanie informacji w opisanej wyżej sytuacji naruszałoby dobre obyczaje i zasadę koleżeństwa, a także mogłoby wprowadzać w błąd potencjalnego klienta kancelarii - uważa przewodniczący Komisji do spraw Etyki KRRP.
Tablica informacyjna samorządu nie powinna promować żadnej kancelarii
Komisja Etyki Krajowej Rady Radców Prawnych twierdzi, że prowadzący kancelarię nie może informować o swoich usługach na tablicy informacyjnej należącej do organu samorządu terytorialnego - nawet za zgodą tego organu.