Proces, który zakończył się we wtorek w Sądzie Okręgowym w Zakopanem, to pierwsza w Polsce sprawa dotycząca nielegalnej reklamy firmy bukmacherskiej podczas dużej imprezy sportowej.
Zakaz reklamowania gier hazardowych, w tym zakładów bukmacherskich, wprowadziła ustawa hazardowa, która weszła w życie 1 stycznia 2010 r., na dwa tygodnie przed rozgrywanymi w Zakopanem zawodami na Wielkiej Krokwi. Podnosił to podczas rozprawy przedstawiciel firmy bukmacherskiej bet-at-home, który zeznał, że umowa sponsorska z firmą bukmacherską, w tym prawa do emisji reklam podczas zawodów PŚ w Zakopanem, była zawarta już w 2007 r. Firma była sponsorem wielu zawodów Pucharu Świata.
Sąd uznał te argumenty i uniewinnił obu oskarżonych.Ziemski był oskarżony o zlecenie umieszczenia logo firmy bukmacherskiej na terenie skoczni, na numerach startowych zawodników, biletach wstępu, programach oraz na afiszach. Natomiast prezesowi TZN prokuratura zarzuciła uzyskanie od firmy bukmacherskiej pieniędzy za przekazanie powierzchni reklamowej na czas zawodów i za zobowiązanie się do umieszczenia na niej logo tej firmy.
Kosztami procesu sąd obciążył Skarb Państwa.