Dostrzegając zagrożenia związane z rozpowszechnianiem nieprawdziwego i negatywnego wizerunku zawodu radcy prawnego oraz samorządu radcowskiego, uznajemy za konieczne podjęcie wielostronnych działań dla wykreowania i rozpowszechniania prawdziwego, pozytywnego oblicza zawodu i środowiska. To jedno z najważniejszych zadań stojących przed samorządem i dlatego niezbędne są starania organizacyjne i nakłady finansowe.
Dla osiągnięcia tego celu nie wystarczą działania oparte na społecznej pracy członków organów samorządu; Zjazd zaleca nawiązanie stałej współpracy z profesjonalną agencją ds. public relations, która opracuje dla potrzeb organów samorządu strategię budowy i ochrony wizerunku zawodu radcy prawnego i naszej korporacji. Istotnym zadaniem jest bieżące monitorowanie mediów celem ujawniania nieprawdziwych lub niepełnych informacji, przeciwdziałania ich powstawaniu oraz oceny skuteczności podjętych przedsięwzięć - czytamy w uchwale komisji. Przedrukowujemy fragmenty projektu uchwały KRRP bez zmian redakcyjnych:
Zjazd wyraża aprobatę dla przeprowadzenia szerokiej społecznej kampanii informacyjnej o zawodzie radcy prawnego. Za szczególnie pomocne w kreowaniu i propagowaniu wizerunku zawodu radcy prawnego oraz samorządu radcowskiego, Zjazd uznaje za celowe:
1. Wszechstronne działania informacyjne i promocyjne w mediach oraz przed organami władzy państwowej i samorządowej;
2. Powołanie rzecznika prasowego Krajowej Rady Radców Prawnych, jak również rzeczników prasowych przy okręgowych izbach.
3. Informowanie o aktywnym udziale samorządu w tworzeniu i stosowaniu prawa.
4. Organizowanie przedsięwzięć inicjujących i zachęcających radców prawnych i aplikantów do prowadzenia działalność pro publico bono
5. Umożliwienie radcom prawnym informowania o działaniach dobroczynnych oraz o działaniach polegających na wspieraniu inicjatyw społeczno-gospodarczych.
6. Podjęcie, we współpracy z samorządem adwokackim, działań celem zapewnienia skuteczniejszej ochrony prawnej dla tytułów zawodowych „radca prawny”, „adwokat”.
Dla kształtowania właściwego wizerunku samorządu radcowskiego konieczne jest umacnianie więzi pomiędzy organami samorządu a jego członkami oraz kreowanie wspólnej tożsamości. W tym celu winny być podejmowane wszechstronne działania, w tym:
1. Wprowadzenie zwyczaju umieszczania logo samorządu na papierach firmowych, stronach www itp. materiałach informacyjno promocyjnych radców prawnych
2. Modyfikacja formuły „Radcy Prawnego” dla skoncentrowania się na tematyce związanej bezpośrednio z wykonywaniem zawodu radcy prawnego, w tym na orzecznictwie dyscyplinarnym oraz zagadnień praktyki prowadzenia kancelarii. Publikacje „Radcy Prawnego” winny stać się dostępne w elektronicznych bazach danych
3. Wydawanie „Kalendarza Radcy Prawnego”, który zawierałby m.in.: informacje o samorządzie, zasady etyki oraz akty prawa niezbędne w pracy zawodowej radcy
4. Zintensyfikowanie stopnia wykorzystania środków masowej komunikacji oraz internetu; strona internetowa Krajowej Rady Radców Prawnych powinna być bardziej aktywna i pomocna członkom samorządu radcowskiego. Temu zadaniu mogą służyć m.in. uruchomienie newslettera, działu ogłoszeń dla radców i aplikantów, dyskusyjnego forum itp.
(Źródło: KRRP/KW)