Ja podkreśla resort, dzięki nowelizacji budżet państwa oraz spółki SP zaoszczędzą nawet 8 mln zł rocznie.
Zgodnie z zapisami rozporządzeń przygotowanych przez MSP, ogłoszenia dotyczące przeprowadzenia konkursu w celu wyłonienia osoby, której będzie zlecone sprawowanie zarządu w spółce, postępowania kwalifikacyjnego na członka zarządu spółki, trybu zbywania akcji Skarbu Państwa oraz sposobu i trybu organizowania przetargu na sprzedaż składników aktywów trwałych przez spółkę powstałą w wyniku komercjalizacji, mają być publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotu wykonującego w spółce uprawnienia wynikające z praw majątkowych Skarbu Państwa oraz na stronie internetowej spółki.
W sytuacji, gdy podmiot nadzorowany jest przez innego ministra niż Minister Skarbu Państwa, na stronach MSP będzie dodatkowo publikowana informacja o zamieszczeniu tego ogłoszenia przez innego ministra. – Jednym z moich priorytetów jest wzrost rentowności spółek, a nowelizacja przepisów o ogłoszeniach to także jeden z kroków do osiągnięcia tego celu. Zmiana oznacza spore oszczędności, co ma niebagatelne znaczenie szczególnie dla małych podmiotów – podkreślał Dawid Jackiewicz, minister Skarbu Państwa.
Roczne oszczędności dla spółek Skarbu Państwa i budżetu są szacowane na 6-8 mln.
Minister podkreśla, że wprowadzone zmiany są oparte na założeniu, że w dobie społeczeństwa informacyjnego, z zapewnionym szerokim dostępem do Internetu, dalsze ponoszenie stosunkowo wysokich kosztów publikowania ogłoszeń w prasie przez spółki i resorty jest niegospodarne. Dodatkowo nowe wytyczne pozwolą dotrzeć z ogłoszeniami do maksymalnie szerokiego grona zainteresowanych osób. Przyczynią się także do wydłużenia czasu ekspozycji danego ogłoszenia w sieci.
Andrzej Kidyba
Spółki z udziałem Skarbu Państwa a Skarb Państwa>>