- Jedną z naturalnych i – w istocie – nieuniknionych konsekwencji współczesnego rozwoju technik przekazywania i udostępniania informacji jest przyznanie adwokatowi uprawnienia do informowania o swojej działalności zawodowej na stronach internetowych, poświęconych przede wszystkim tematyce prawniczej. – czytamy w stanowisku Komisji Etyki Naczelnej Rady Adwokackiej z 26 marca 2013 roku.
Zdaniem członków Komisji, adwokat może informować o świadczonej pomocy prawnej w sposób zgodny ze Zbiorem Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu poprzez m.in. umieszczenie informacji na stronach internetowych oraz danych o tej stronie w katalogach i wyszukiwarkach (zgodnie z § 23a ust. 2, lit. f Kodeksu Etyki Adwokackiej). Publikowanie informacji o innych strefach działalności może natomiast naruszać § 23 Zbioru Zasad.
- Rolą współczesnych mediów jest umożliwienie klientowi dotarcia do informacji o kancelariach adwokackich oraz o zakresie prowadzenia przez nie spraw – uważają adwokaci z Komisji Etyki NRA. Zaznaczają jednak, że w szczególności źródłem wiedzy dla potencjalnego klienta powinien być Krajowy Rejestr Adwokatów i Aplikantów Adwokackich.
Autorzy stanowiska podkreślają również, że adwokat, informując o swojej działalności, nie może stosować narzędzi, które spowodują narzucanie się osobom bezpośrednio nieposzukującym porad adwokackich.
Treść stanowiska>>>
NRA: adwokaci mogą się reklamować w portalach prawniczych
Adwokaci mogą informować o swojej działalności, ale muszą przestrzegać przy tym zasad wynikających z kodeksu etyki. W praktyce to oznacza, że dopouszczalny jest taki przekaz w specjalistycznych serwisach internetowych - wynika z oświadczenia Komisji Etyki NRA.