W myśl rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 marca 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków rejestracji i eksploatacji automatów i urządzeń do gier (Dz. U. z 2012 r. Poz. 312) warunkiem rejestracji automatu lub urządzenia do gier jest złożenie do właściwego naczelnika urzędu celnego:
a) wniosku o rejestrację w dwóch egzemplarzach,
b) kopii koncesji lub zezwolenia, a w przypadku podmiotu wykonującego monopol państwa - kopii zatwierdzonego regulaminu gry,
c) oryginału albo poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii opinii jednostki badającej upoważnionej przez ministra finansów, zawierającej pozytywny wynik badania technicznego automatu lub urządzenia do gier.
Szczegółowo zostały określone informacje jakie powinny zawierać wskazane powyżej dokumenty.
Dokumentacja techniczna dotycząca przeprowadzonych badań technicznych automatów lub urządzeń do gier pozostaje - zgodnie z nowymi przepisami - w jednostce badającej przez 6 lat i jest udostępniana na żądanie ministra finansów lub naczelnika właściwego urzędu celnego.
Warunkiem rejestracji, a później eksploatacji automatu lub urządzenia do gier jest ich zabezpieczenie przed ingerencja z zewnątrz, dlatego badające po przeprowadzeniu prób technicznych zakłada na urządzenia plomby.
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2003 r. w sprawie warunków urządzania gier i zakładów wzajemnych (Dz. U. Nr 102, poz. 946), w części dotyczącej warunków dopuszczenia do eksploatacji i użytkowania automatów i urządzeń do gier oraz warunków przyznania uprawnień określonym podmiotom do wprowadzenia do eksploatacji i użytkowania takich automatów lub urządzeń, traci moc z dniem wejścia w życie nowych przepisów tj. 10 kwietnia.
Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line
Źródło: www.rcl.gov.pl, stan z dnia 27 marca 2012 r.