Przez wiele lat obowiązywał zakaz reklamowania kancelarii. Ale życie nie znosiło próżni i kancelarie, podobnie jak inni przedsiębiorcy zabiegały o nagłośnienie swojego istnienia, specjalizacji, sukcesów. Dlatego, gdy rozpoczynała się era Internetu taki wiele było kontrowersji na temat tego, czy kancelarie mogą mieć swoje strony internetowe. Uważano np., że obecność w Internecie jest formą reklamy.
Postęp cywilizacyjny zweryfikował te obawy, aktualnie uznaje się, że strona internetowa jest po prostu normalnym kanałem komunikacji z klientami, a nie reklamą. Nie ma także przeszkód, aby wykupywać usługi związane z wysokim pozycjonowaniem strony w wyszukiwarkach internetowych np. Google itp.
To pokazuje, że prawo nie nadążą za rozwojem cywilizacji. Skoro prawo zakazywało reklamowania się kancelarii, kancelarie osiągały ten sam cel np. nie poprzez chwalenie się, z jakimi firmami współpracują, ale poprzez publikowanie na swoich stronach internetowych listów referencyjnych od swoich klientów, albo publikacji prasowych, w których ich pracownicy pojawiają się jako eksperci.
Od 2007r. Kodeks Etyki Radcy Prawnego zniósł zakaz reklamy. Niemniej nadal obowiązują pewne ograniczenia. Informowanie o działalności Kancelarii powinno być przede wszystkim rzetelne i zgodne z prawdą, nienachlane i krzykliwe, zgodne z normami etyki i godnością zawodu, przekazujące klientowi nierzetelne obietnice w stylu „wygramy dla Ciebie każdą sprawę” itd. Reklama powinna się raczej skupiać na informowaniu o działalności i nie może np. deprecjonować naszej konkurencji.
Nie widzę przeszkód, aby kancelarie występowały jako sponsorzy np. konferencji naukowych. Ale już np. sponsorowanie zapasów w kisielu mogłoby być odebrane jako nie licujące z etyką i powagą zawodu.
Należy przy tym dbać aby przy zaproszeniach na kongres lub konferencję naukową lub innych materiałach znajdowało się logo kancelarii oraz słowna informacja o tym, że jesteśmy sponsorem. Ważne, aby zapisać, że nasze logo w tych materiałach miało ściśle określoną wielkość albo nie było mniejsze niż loga innych sponsorów. Warto tez upewnić się u organizatora i zapisać to w umowie sponsoringu, że jesteśmy jedynym sponsorem z branży prawniczej. Wtedy efekt działań promocyjnych staje się pewniejszy.