Jak przypomina ekspert, od 10 stycznia 2017 r. obowiązują przepisy ustawy z 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
I komentuje, że niektórzy z przedsiębiorców kojarzą analizowaną ustawę przede wszystkim ze zmianami prawa ochrony konsumentów sprzed kilku lat, która w znacznym stopniu zrewolucjonizowała dotychczasowy model sprzedaży towarów i zawierania umów np. drogą elektroniczną. W potocznym myśleniu nadal obecne jest mylne przekonanie, że stosunek „przedsiębiorca – konsument” dotyczy wyłącznie sytuacji sprzedaży towarów, a nie usług. Więcej>>>
Firmy nie doceniają zmian w sporach z konsumentami
Nowe przepisy o rozwiązywaniu sporów konsumenckich nałożyły na przedsiębiorców wiele obowiązków. Ich nieznajomość może mieć spory wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa - twierdzi Łukasz Rodak z kanelarii Duraj Reck i Partnerzy.