O planach i barierach w rozwoju E-państwa dyskutowano w środę podczas jednej z dyskusji w ramach 28. Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju. - Jesteśmy firmą państwową, co oznacza, że przekazywane przez obywateli na potrzeby tego procesu dane będą znacznie bardziej bezpieczne i pewne, niż przekazywane gdzie indziej – ocenił Sypniewski. Prezes nawiązał w ten sposób do planowanego niebawem przetargu na dostarczanie korespondencji sądów i prokuratur, w którym niedawno ogłoszono specyfikację warunków zamówienia. Jak mówił, nie zna jeszcze warunków tej specyfikacji, jednak – jak zapewnił – Poczta Polska byłaby zadowolona, gdyby znalazła się tam także np. możliwość świadczenia usługi w sposób elektroniczny.
- Jesteśmy na to przygotowani i chcielibyśmy taką usługę już ministerstwu zaproponować. Ale żeby ta usługa formalnie zafunkcjonowała na całym polskim rynku, potrzebne są zmiany legislacyjne – zaznaczył prezes Poczty Polskiej. I dodał, że
rozmawia o tym z Ministerstwem Sprawiedliwości. - Niezależnie od tego procesu w skali całości, wydaje się, że w przyszłym roku przynajmniej pilotażowo w niektórych rejonach i niektórych sądach taka usługa będzie udostępniona – zadeklarował Przemysław Sypniewski.
Prezes Poczty Polskiej wskazuje też, że kluczowe będą zmiany w przepisach – m.in. kodeksach postępowania karnego i cywilnego - które spowodują, że korespondencja dostarczana w sposób elektroniczny będzie miała tą samą wartość jak korespondencja tradycyjna.