W kancelarii Wardyński i Wspólnicy zdecydowano o stworzeniu portalu internetowego prezentującego ogólną wiedzę dotyczącą zagadnień prawnych, wzbogaconą o informacje procesowe. - Wraz z rozwojem internetu, spada skłonność klientów do płacenia za wiedzę podstawową dotyczącą zagadnień prawnych. Bez trudu można ją bowiem znaleźć przy użyciu wyszukiwarek internetowych. Aby nie stracić kontaktu z potencjalnymi klientami, zdecydowaliśmy się także prezentować takie informacje, robiąc to jednocześnie na profesjonalnym poziomie tłumaczy Pulsowi Biznesu dr Marcin Radwan-Röhrenschef, pomysłodawca nowych form kontaktu z klientami w kancelarii Wardyński i Wspólnicy, adwokat kierujący zespołem rozwiązywania sporów i arbitrażu. U Wardyńskiego i Wspólników uznano jednak, że sam portal to za mało. Jak w każdym innym biznesie, technologie powinny przełożyć się na namacalne korzyści związane z obniżeniem kosztów i zwiększeniem atrakcyjności usług dla klientów. Zaczęto od usprawnienia operacyjnego obsługi klientów. Oparto się przy tym na rozwiązaniach stosowanych na potrzeby wewnętrzne od 2007 r. Wtedy to w kancelarii zdecydowano się na digitalizację dokumentów i przechowywanie ich w formie plików pdf z wykorzystaniem środowiska do pracy grupowej IBM Lotus Domino.
- Po pierwszej próbie mieliśmy co prawda obawy co do wydajności tej platformy jako środowiska do pracy grupowej, ale wiele firm jej używa i nie narzeka. My zaś od lat korzystamy z niej do obsługi e-maili i chcieliśmy zachować wykorzystywaną już infrastrukturę mówi w PB Marcin Radwan-Röhrenschef. W maju 2009 r. za pośrednictwem internetu udostępniono dostęp do wybranych zasobów klientom zespołu rozwiązywania sporów i arbitrażu. Obecnie kancelaria przygotowuje się do udostępnienia internetowego dostępu do akt pozostałym klientom. Docelowo, każdy z nich będzie mógł o dowolnej porze dnia i nocy sprawdzać jakie terminy w jego sprawach nadchodzą, jakie minęły i co zostało zrobione. Będzie mógł przejrzeć zarówno pisma składane przez kancelarię w imieniu klientów jak i przychodzące do niej od przeciwników procesowych. Przez internet udostępniane będą także faktury wraz z wykazem czynności i informacjami o terminach płatności.
Kwestia zmniejszenia kosztów działania kancelarii prawnej w wyniku zastosowania nowoczesnych technologii jest bardziej złożona. W Kancelarii Wardyński i Wspólnicy dopiero pracują nad tym zagadnieniem. (...)
(Źródło: PB/Wardyński/KW)
- Po pierwszej próbie mieliśmy co prawda obawy co do wydajności tej platformy jako środowiska do pracy grupowej, ale wiele firm jej używa i nie narzeka. My zaś od lat korzystamy z niej do obsługi e-maili i chcieliśmy zachować wykorzystywaną już infrastrukturę mówi w PB Marcin Radwan-Röhrenschef. W maju 2009 r. za pośrednictwem internetu udostępniono dostęp do wybranych zasobów klientom zespołu rozwiązywania sporów i arbitrażu. Obecnie kancelaria przygotowuje się do udostępnienia internetowego dostępu do akt pozostałym klientom. Docelowo, każdy z nich będzie mógł o dowolnej porze dnia i nocy sprawdzać jakie terminy w jego sprawach nadchodzą, jakie minęły i co zostało zrobione. Będzie mógł przejrzeć zarówno pisma składane przez kancelarię w imieniu klientów jak i przychodzące do niej od przeciwników procesowych. Przez internet udostępniane będą także faktury wraz z wykazem czynności i informacjami o terminach płatności.
Kwestia zmniejszenia kosztów działania kancelarii prawnej w wyniku zastosowania nowoczesnych technologii jest bardziej złożona. W Kancelarii Wardyński i Wspólnicy dopiero pracują nad tym zagadnieniem. (...)
(Źródło: PB/Wardyński/KW)