Zdaniem autora, podstawowymi problemami w stosowaniu omawianej regulacji będzie z jednej strony niewystarczające określenie przez ustawodawcę wielu użytych pojęć, a z drugiej okoliczność, że „podmiotami zobowiązanymi” zostają podmioty, które dotychczas nie miały obowiązku udzielania informacji organom kontroli skarbowej. W związku z tym należy oczekiwać, że ostateczny sposób stosowania tej normy wykształci dopiero praktyka. Organy kontroli skarbowej uzyskują natomiast kolejne uprawnienie, którego realizacja następuje poza procedurą kontrolną.
Więcej >>>
Czy reklamując firmę trzeba obawiać się kontroli skarbowej?
Jeżeli organ kontroli skarbowej posiada informacje o ogłoszeniach i reklamach wskazujących na prowadzenie działalności gospodarczej i jest to konieczne do realizacji kontroli skarbowej (...), wydawca i redaktor dziennika lub czasopisma, nadawca programów radiowych i telewizyjnych oraz usługodawca świadczący usługi drogą elektroniczną są obowiązani na żądanie organu kontroli skarbowej do udzielenia posiadanych informacji o firmie i adresie przedsiębiorców lub imionach, nazwiskach i adresach osób fizycznych zamieszczających te ogłoszenia i reklamy, pozwalających na ich identyfikację. Skutki dodania w lipcowej nowelizacji art. 7d ust. 2 do ustawy o kontroli skarbowej analizuje Radosław Teresiak, doradca podatkowy z kancelarii Wardyński i Wspólnicy.