24 kwietnia zainaugurowano w Warszawie trzyletnią kampanię „Deutsch Wagen Tour”, która ma na celu promowanie nauki języka niemieckiego w polskich szkołach. Spod Pałacu Kultury wyruszyło pięć samochodów z lektorami języka niemieckiego i materiałami potrzebnymi do nauki tego języka. Samochody będą stacjonować w pięciu miastach- bazach w Polsce (Kielce, Lublin, Olsztyn, Poznań, Wrocław), skąd będą dojeżdżać do przedszkoli, szkół i uniwersytetów. Będą wyposażone w materiały dydaktyczne, m.in. w podręczniki, płyty z muzyką i filmami niemieckimi. Projekt jest bezpłatny, skierowany do uczniów w każdym wieku, nauczycieli, studentów, rodziców, dyrektorów szkół oraz wszystkich, którzy interesują się językiem niemieckim.
Lektorzy języka niemieckiego będą prezentować najlepsze metody nauczania języka, przeprowadzać krótkie testy z języka niemieckiego, organizować gry, zabawy i konkursy w języku niemieckim. Na terenie placówek oświatowych, centrów kultury lub w innych nadających się do tego celu miejscach, organizowane będą imprezy promujące język niemiecki.
Honorowy patronat nad kampanią organizowaną przez Instytut Goethego w Polsce objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej.
„Od września wejdą w życie zmiany programowe w polskich szkołach; w każdym polskim gimnazjum będą nauczane dwa języki obce, a nie jeden, jak do tej pory. Dyrektorzy szkół muszą wybrać drugi język, który będzie wykładany w ich szkole. Dlatego wszelkie materiały i kampanie promujące języki obce są bardzo cenne” - oceniła uczestnicząca w uroczystości minister Katarzyna Hall.
Źródło: Serwis Nauka w Polsce, 27 kwietnia 2009 r.