W dniu 12 września 2012 r. Tadeusz Sławecki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej wziął udział w ogólnopolskiej konferencji "Rola dyrektorów szkół i przedstawicieli organów prowadzących w procesie edukacji włączającej" zorganizowanej przez Stowarzyszenie Olimpiady Specjalne Polska, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
"Idea edukacji włączającej jest ściśle związana z procesem integracji społecznej i promowaniem idei pełnego włączenia osób z niepełnosprawnością w nurt życia społecznego, zawodowego i kulturalnego" - powiedział Tadeusz Sławecki otwierając konferencję.
Podczas konferencji odbyły się trzy panele dyskusyjne:
- tworzenie włączającej kultury,
- wypracowanie włączającej polityki oraz
- rozwój włączających praktyk.
Polskie prawo oświatowe wymusza na pedagogach opracowanie indywidualnych ścieżek rozwoju dziecka niepełnosprawnego, we wszystkich typach i rodzajach szkół.
Jak podkreślił podsekretarz stanu w MEN "jednym z filarów edukacji włączającej jest odpowiednie przygotowanie nauczycieli i upowszechnianie wiedzy dotyczącej wspierania uczniów z niepełnosprawnościami w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych.
Opracowanie: Agnieszka Winiarska, RPE WKP
Źródło: www.men.gov.pl, stan z dnia 14 września 2012 r.