Ponad 150 przedstawicieli organizacji społecznych, w tym pracodawcy, związki zawodowe, przedstawiciele środowisk edukacyjnych wzięło udział w pierwszym spotkaniu, dotyczącym polskiego modelu ram kwalifikacji, które odbyło się 16.02. w Warszawie.
Wiceminister Lilla Jaroń opowiedziała o projekcie dokumentu strategicznego „Perspektywa uczenia się przez całe życie”, przyjętym 4 lutego 2011 r. przez Międzyresortowy Zespół do spraw uczenia się przez całe życie, w tym Krajowych Ram Kwalifikacji. Podczas debaty omówiono następujące obszary projektu:
- model PRK oferujący najwięcej możliwości osiągania poziomu kwalifikacji przez uczących się: poziomy kwalifikacji wraz z wymaganiami dotyczącymi wiedzy, umiejętności oraz kompetencji indywidualnych i społecznych;
- proces osiągania kwalifikacji oparty na efektach uczenia się - ramy kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie;
- system potwierdzania efektów uczenia się oraz mechanizmy zapewniające jakość kwalifikacji dla wiarygodności edukacji i kwalifikacji w kraju i w Europie.
Następne spotkania w ramach debaty odbędą się 8 i 29 marca 2011 r.
MEN, 22 lutego 2011 r.
Wiceminister Lilla Jaroń opowiedziała o projekcie dokumentu strategicznego „Perspektywa uczenia się przez całe życie”, przyjętym 4 lutego 2011 r. przez Międzyresortowy Zespół do spraw uczenia się przez całe życie, w tym Krajowych Ram Kwalifikacji. Podczas debaty omówiono następujące obszary projektu:
- model PRK oferujący najwięcej możliwości osiągania poziomu kwalifikacji przez uczących się: poziomy kwalifikacji wraz z wymaganiami dotyczącymi wiedzy, umiejętności oraz kompetencji indywidualnych i społecznych;
- proces osiągania kwalifikacji oparty na efektach uczenia się - ramy kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie;
- system potwierdzania efektów uczenia się oraz mechanizmy zapewniające jakość kwalifikacji dla wiarygodności edukacji i kwalifikacji w kraju i w Europie.
Następne spotkania w ramach debaty odbędą się 8 i 29 marca 2011 r.
MEN, 22 lutego 2011 r.