Jak w krótszym czasie wykonać więcej zadań i uniknąć stresu? Jak być zorganizowanym i osiągać lepsze wyniki w pracy? Jak mieć więcej czasu dla rodziny, dla siebie, na uprawianie sportów i spotkania towarzyskie?
W zarządzaniu czasem pomoże szkolenie on-line Akademii PARP „Umiejętności osobiste”. – Zarządzanie czasem to organizacja siebie i swojej pracy w czasie. To planowanie zadań, aby w jak najkrótszym czasie lub określonym terminie i przy minimalnych nakładach osiągnąć swoje cele – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP. Dlaczego niektórym brakuje czasu, a inni mają go za dużo? Brak znajomości technik zarządzania czasem lub brak konsekwencji w ich stosowaniu to przyczyny złego planowania dnia. Wiele pobocznych czynności powoduje, że na istotne sprawy nie ma się już czasu. Oznacza to, że padliśmy ofiarą złodziei czasu. Jak temu zaradzić? Częstym złodziejem czasu jest brak zorganizowania. Jego przyczyną może być niezrozumienie i niechęć do planowania. – Taka niechęć przejawia się twierdzeniem, że nie mamy czasu na planowanie, dobrze wiemy, co mamy robić lub że w naszym przypadku planowanie się nie sprawdza – dodaje Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP. Aby pokonać brak zorganizowania, trzeba pracować nad sobą i zmianą swojego nastawienia. Więcej o złodziejach czasu i walce z nimi można znaleźć w szkoleniu on-line Akademii PARP „Umiejętności osobiste”. Oprócz tego tematu, przedsiębiorcy z MSP zdobędą wiedzę z metod ustalania celów, priorytetów i zadań, walki ze stresem oraz autoprezentacji. „Umiejętności osobiste” to jedno z 30 bezpłatnych szkoleń internetowych Akademii PARP, dostępnych na portalu: www.akademiaparp.gov.pl. Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę.
Źródło: inf. pras. PARP, stan z dnia 19 grudnia 2011 r.