Nowelizacją zlikwidowano wymagania dotyczące wyposażenia palarni znajdującej się w zakładzie pracy. Usunięto rozdział siódmy załącznika nr 3 rozporządzenia, który określał wymagania techniczne tego pomieszczenia. I tak, palenie tytoniu w zakładach pracy było dozwolone wyłącznie w odpowiednio przystosowanych pomieszczeniach (palarniach) wyposażonych w dostateczną ilość popielniczek. Palarnia musiała mieć zapewnioną co najmniej dziesięciokrotną wymianę powietrza pomieszczenia w ciągu godziny. Musiała być usytuowana w taki sposób, by osoby niepalące nie były narażone na wdychanie dymu tytoniowego. Załącznik określał też jego wymagania co do jego wielkości. Na jednego pracownika nie mogło przypadać mniej niż
Zmiana rozporządzenia rozwiązuje problem związany z wymogami technicznymi zakładowych palarni, które trwały od 9 listopada 2010 r. Od tej daty bowiem obowiązuje nowelizacja ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z którą pracodawca samodzielnie decyduje o tym, czy wydzieli w firmie palarnie. Jeśli podjął taką decyzję, wyposażenie palarni musiało spełniać wymagania określone w rygorystycznym rozporządzeniu w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
Złagodzenie warunków dotyczących zakładowych palarni spowoduje, że pracodawca wydzielając takie pomieszczenie będzie musiał przestrzegać przepisów ustawy z 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. nr 10, poz. 55 z późn. zm.). A te wymagają tylko, aby palarnia była wyodrębnionym konstrukcyjnie miejscem od innych pomieszczeń i ciągów komunikacyjnych w firmie. Musi też być odpowiednio oznaczona i służyć wyłącznie do palenia wyrobów tytoniowych. Zadaniem pracodawcy jest zaopatrzenie takiego pomieszczenia w wywiewną wentylację mechaniczną lub system filtracyjny w taki sposób, aby dym tytoniowy nie przenikał do innych pomieszczeń w zakładzie pracy.
Nowelizacja rozporządzenia wprowadza też zmiany w definicji pomieszczenia higienicznosanitarnego. Od 6 września 2011 r. w zakresie tego pojęcia nie mieści się palarnia. Takimi pomieszczeniami są szatnie, umywalnie, pomieszczenia z natryskami, ustępy, jadalnie (z wyjątkiem stołówek), pomieszczenia do wypoczynku, pomieszczenia do ogrzewania pracowników oraz pomieszczenia do prania, odkażania, suszenia i odpylania odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej.
Z nowych przepisów wynika także, że palarnie nie są pomieszczeniami higieniczno-sanitarnymi. Do tej pory były i dlatego zdarzało się, że np. Państwowa Inspekcja Pracy domagała się ich wydzielenia w firmach.