Połowa osób zatrudnionych w dziale obsługi klienta otrzymywała w 2014 r. wynagrodzenie niższe niż 3100 PLN, co czwarta natomiast – 4800 PLN lub więcej. Wynagrodzenia mężczyzn były wyższe przeciętnie o 18% od wynagrodzeń kobiet - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak w 2014 roku. Co druga pani zatrudniona w dziale obsługi klienta zarabiała do 2967 PLN, z kolei mediana płac mężczyzn wynosiła 3500 PLN brutto miesięcznie.
Najniższe wynagrodzenie otrzymywali pracownicy szeregowi. Połowa z nich zarabiała między 1900 PLN a 3150 PLN brutto miesięcznie. Co dziesiąty zajmujący stanowisko wykonawcze pracował za minimalną krajową, czyli 1680 PLN (badanie przeprowadzone w 2014 roku). Nieco wyższe dochody osiągali specjaliści – mediana płac wynosiła 3500 PLN brutto. Rozpiętość wynagrodzeń rosła wraz z zajmowanym stanowiskiem. Połowa kierowników zarabiała od 3200 PLN do 7200 PLN brutto, natomiast co dziesiąty otrzymywał pensję powyżej 11.000 PLN. Zarobki pracowników najwyższego szczebla wyraźnie odstawały od pozostałych. Aż trzech na czterech dyrektorów/członków zarządu otrzymywało powyżej 7000 PLN brutto miesięcznie. Tak wysokie zarobki otrzymywało nieco ponad 25% kierowników. Mediana wynagrodzeń dyrektorów/członków zarządu wynosiła 12.000 PLN i była ponad pięciokrotnie wyższa, niż przeciętne płace pracowników szeregowych. Co dziesiąty dyrektor otrzymywał powyżej 31.000 PLN brutto miesięcznie.
Więcej: wynagrodzenia.pl/dla_mediow_1.php/wpis.412-ile-mozna-zarobic-w-dziale-obslugi-klienta
Źródło: wynagrodzenia.pl, stan z dnia 28 sierpnia 2015 r.