Na stanowisku operatora (kierowcy) wózka jezdniowego z napędem silnikowym występują zagrożenia związane z charakterem pracy i miejscem pracy. Operator (kierowca) jest narażony na czynniki szkodliwe (chemiczne, fizyczne, biologiczne) w miejscu wykonywania pracy, urazy spowodowane niewygodną pozycją ciała, nieergonomicznymi warunkami pracy, urazy i choroby spowodowane hałasem i drganiami podczas pracy wózka, porażenie prądem elektrycznym podczas ładowania akumulatorów, oparzenie kwasem siarkowym lub elektrolitem przy zalewaniu akumulatorów, urazy doznane na skutek pożaru lub wybuchu spowodowanego stosowaniem i wymianą butli gazowych w wózkach napędzanych gazem lub w wyniku pracy w pomieszczeniach zagrożonych wybuchem, narażony jest na zatrucie składnikami spalin w wózkach napędzanych silnikami spalinowymi w pomieszczeniach zamkniętych, przygniecenie przez przewracający się wózek, narażony jest również na urazy spowodowane kolizją wózka z innymi pojazdami lub z przedmiotami, uderzeniem lub przygnieceniem przez spadający przedmiot, uderzeniem przez części ruchome wózka lub osprzętu.
Wózki jezdniowe z napędem silnikowym
Praca operatora (kierowcy) wzka jezdniowego z napędem silnikowym wykonywana jest na terenie zakładu pracy, podczas transportu wewnątrzzakładowego i obsługi wzka, w tym: na drogach i placach wewnątrzzakładowych, w halach produkcyjnych, w magazynach, w innych pomieszczeniach oraz na otwartej przestrzeni, na budowach, w portach, na dworcach kolejowych, w zakładach spedycyjnych. Polega na obsłudze wzka jezdniowego, w tym: kierowanie wzkiem, obsługa mechanizmu i osprzętu wzka, transporcie materiałw lub osb, podnoszeniu osb lub materiałw, mechanicznym układaniu i zdejmowaniu materiałw (na płki i z płek magazynowych), w tym na regały wysokiego składowania, wymianie butli gazowych, ładowaniu akumulatorw wzka, drobnych naprawach, czyszczeniu wzka i osprzętu.