Podczas gdy większość firm pracuje obecnie nad stworzeniem polityki dotyczącej social media dla dobra swoich pracowników, niektóre z nich przesadzają w ustanawianiu coraz bardziej skomplikowanych rozwiązań, a to zdaniem firmy Workplace Options może tylko zaszkodzić.
Workplace Options (tłum. Rozwiązania w miejscu pracy) przeprowadziło ankietę dotyczącą polityk social media w różnych przedsiębiorstwach w USA.
Generalnie pracownicy są zdania, że polityki korzystania z social media są w firmach potrzebne, jednak polityka ta nie może być zbyt apodyktyczna.
89% z ponad 500 ankietowanych uważa, że pracodawca nie ma prawa żądać podania hasła do kont na portalach społecznościowych. 68% jest zdania, że zmuszanie pracowników do ujawniania tego typu informacji może zniszczyć relację pracownik-pracodawca na zawsze. Tylko 31% pracowników potwierdza, że pracują dla firmy, w której jest polityka korzystania z social media, mimo to tylko 25% spośród tej grupy korzysta z portali społecznościowych w godzinach pracy.
72% ankietowanych twierdzi, że nie korzysta z social media w godzinach pracy.
Więcej: