Czym jest tak naprawdę „zaangażowanie pracowników“? Zaangażowanie pracownika jest rezultatem osiąganym dzięki zaplanowanemu podejściu do specyficznych organizacyjnych możliwości lub istotnych kwestii. Działania angażujące powinny skutkować zmianą w nastawieniu, rozumieniu oraz zachowaniu, która prowadzi do komercyjnych, kulturowych, osobistych i zawodowych korzyści.
Zaangażowanie pracowników powróciło na listy priorytetów zarządów. Kryzys finansowy, niedobór utalentowanych pracowników oraz wymagająca, agresywna i dynamiczna światowa gospodarka razem prowadzą do jednej konkluzji: podczas gdy pozyskiwanie i zatrzymywanie właściwych talentów pozostaje ważne i wymagające dla każdej organizacji – niezależnie od jej rozmiaru, sektora czy lokalizacji – to równie istotne jest zachęcanie swoich ludzi do zmiany, adaptacji, innowacji oraz dawania czegoś od siebie. Chociaż kiedyś niemożliwym było dowieść wartości zaangażowania, dziś możemy brodzić w danych potwierdzających, że „zaangażowanie“ napędza wzrost efektywności mierzony szeroką gamą Kluczowych Wskaźników Efektywności (KPI). Badano też związki przyczynowe – okazało się, że „zaangażowanie“ bardziej wpływa na wyniki finansowe, niż na odwrót.
Więcej: www.komunikat.rrcc.pl/2014/09/ukierunkowane-zaangazowanie
Źródło: www.komunikat.rrcc.pl, stan z dnia 3 września 2014 r.