Zgodnie ze statystykami, jedynie 2,5% źródeł światła w polskich gospodarstwach domowych stanowią energooszczędne świetlówki, co jest jednym z najniższych wskaźników w Unii Europejskiej.
Głównym założeniem kampanii informacyjnej „Czas na oszczędzanie energii” jest promocja oszczędnych sposobów korzystania z energii oraz informowanie społeczeństwa o korzyściach stąd wynikających. W ramach kampanii propagowane są energooszczędne technologie oświetleniowe i zastępowanie tradycyjnych żarówek bardziej trwałymi i efektywnymi świetlówkami (warto zwrócić uwagę, że zgodnie z przepisami dyrektywy 2006/32/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 kwietnia 2006 r. w sprawie efektywności końcowego wykorzystania energii i usług energetycznych, Dz. Urz. UE L 114 z 27.04.2006, str. 64 z późn. zm. sektor publiczny powinien pełnić wzorcową rolę w zakresie oszczędności energii). Organizatorzy akcji przygotowali również broszury promocyjno-informacyjne „Inteligentna energia”, omawiające energooszczędne technologie i sposoby ich racjonalnego wykorzystania w życiu codziennym. Część omawianych materiałów jest przeznaczona dla wytwórców, dystrybutorów i sprzedawców urządzeń AGD i RTV.
Źródło: www.mg.gov.pl