Myślenie na temat zatrudnienia zmienia się – coraz więcej osób i firm stawia na elastyczne formy pracy. Firmy, w których pracownicy cechują się dużą elastycznością, stają się bardziej konkurencyjne.
Telepraca to dobre rozwiązanie dla zawodów, których nie trzeba koniecznie wykonywać w siedzibie firmy. Pracodawca dostarcza pracownikowi odpowiednie narzędzia do domu, pokrywa koszty ich instalacji i serwisu oraz ubezpieczenia. Według prawa, pracownik i telepracownik są traktowani jednakowo. Według badań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, 10% polskich przedsiębiorstw zatrudnia część pracowników w systemie telepracy. 3% firm zatrudnia pracowników tylko w tym systemie. W krajach Europy Zachodniej telepracę wykonuje ok. 20% pracowników. Dzięki wykorzystaniu telepracy, firmy obniżają koszty związane z utrzymaniem stanowiska pracy nawet o 30%. Jest to szansa na zatrudnienie osób niepełnosprawnych oraz rodziców, korzystających z urlopów wychowawczych. Dzięki niej, grupy te mogą być aktywne zawodowo.
Źródło: inf. pras. Akademii PARP, stan z dnia 12 grudnia 2011 r.