Organizacje pragnące podnosić kwalifikacje zawodowe pracowników, a przy okazji także ich motywację i zaangażowanie, oferują udział w różnego rodzaju szkoleniach - od radzenia sobie ze stresem, poprzez zarządzanie czasem, na umiejętnościach negocjacyjnych kończąc. Oferta szkoleń na rynku jest bardzo bogata, trudno więc podjąć decyzję, które byłoby w danym przypadku najlepsze.
Zanim zaproponuje się pracownikowi szkolenie, w pierwszej kolejności należy przyjrzeć się jego potrzebom - tj. zbadać, który z obszarów funkcjonowania zawodowego wymaga poprawy. Specyfika pracy na poszczególnych stanowiskach silnie się od siebie różni, dlatego przed zaoferowaniem pracownikowi kolejnego szkolenia, należy zastanowić się, w jakim zakresie i jakiej formy wsparcia potrzebuje. Nietrudno zauważyć, że tylko odpowiednio dopasowane szkolenie przełoży się na wzrost efektywności pracownika.
Przeczytaj: Wyznaczenie celów warunkiem efektywnego szkolenia
Autorzy poradnika "Identyfikacja potrzeb szkoleniowych" podkreślają, że organizując szkolenie, warto wziąć pod uwagę cele organizacji, jak również możliwości uczenia się i rozwoju pracownika. Pokazują, jak zminimalizować rozdźwięk pomiędzy potrzebami jednostek a wymaganiami stawianymi im na danym stanowisku. Ponadto, omawiają metody gromadzenia danych niezbędnych do przeprowadzenia identyfikacji, metody określania potrzeb szkoleniowych, a także zwracają uwagę na role i umiejętności osób zaangażowanych w proces szkolenia.
Poradnik został napisany z myślą o trenerach oraz specjalistach i menedżerach odpowiadających za planowanie i prowadzanie szkoleń.
Dowiedz się więcej z książki | |
Identyfikacja potrzeb szkoleniowych
|