Dzwoniąc na numer infolinii 0 801 044 044 lub 22 43 33 000 można dowiedzieć się jakie są warunki, wymagane do uzyskania prawa do świadczeń emerytalno-rentowych i dodatków pieniężnych, sposobów ustalania i przeliczania podstawy wymiaru świadczeń i okresów ubezpieczenia czy zasad obsługi kalkulatora emerytalnego.
Połączenie z konsultantem jest możliwe od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00.
Infolinia emerytalno-rentowa to cześć Telefonicznego Systemu Informacyjnego ZUS, w ramach którego uruchomiony został niedawno także tzw. IVR (ang. Interactive Voice Response). Jest to baza wiedzy dla klientów ZUS - płatników składek i świadczeniobiorców - czynna przez całą dobę siedem dni w tygodniu.
IVR umożliwia dostęp do podstawowych informacji z zakresu ubezpieczeń społecznych. Usługa IVR dostępna jest pod tymi samymi numerami telefonu: 0 801 044 044 oraz 22 43 33 000.
ZUS poinformował także, że już ponad połowa deklaracji rozliczeniowych przekazywanych do ZUS w formie elektronicznej jest podpisywana podpisem elektronicznym. Korzysta z niego ponad 80 tys. płatników składek.
Płatnicy, którzy rozliczają składki za więcej niż pięciu ubezpieczonych, mają przekazywać dokumenty ubezpieczeniowe oraz ich korekty m.in. za pomocą programu „Płatnik”. Dokumenty te muszą opatrzyć podpisem elektronicznym. Złożenie tego podpisu jest możliwe przy użyciu odpowiedniego certyfikatu.
ZUS przypomina, że od 21 lipca 2007 r. obowiązują równolegle dwa rodzaje certyfikatów do składania podpisu elektronicznego: wystawiany przez Powszechne Centrum Certyfikacji za pośrednictwem Punktów Rejestracji ZUS oraz certyfikat kwalifikowany, wystawiany dla osób fizycznych.
Ostatecznym terminem wygaśnięcia niekwalifikowanych certyfikatów wystawianych przez ZUS jest 20 lipca 2009 r.
Posiadanie kwalifikowanego certyfikatu umożliwia przesyłanie do ZUS drogą elektroniczną również innych dokumentów (np. wniosku płatnika składek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek).
Połączenie z konsultantem jest możliwe od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00.
Infolinia emerytalno-rentowa to cześć Telefonicznego Systemu Informacyjnego ZUS, w ramach którego uruchomiony został niedawno także tzw. IVR (ang. Interactive Voice Response). Jest to baza wiedzy dla klientów ZUS - płatników składek i świadczeniobiorców - czynna przez całą dobę siedem dni w tygodniu.
IVR umożliwia dostęp do podstawowych informacji z zakresu ubezpieczeń społecznych. Usługa IVR dostępna jest pod tymi samymi numerami telefonu: 0 801 044 044 oraz 22 43 33 000.
ZUS poinformował także, że już ponad połowa deklaracji rozliczeniowych przekazywanych do ZUS w formie elektronicznej jest podpisywana podpisem elektronicznym. Korzysta z niego ponad 80 tys. płatników składek.
Płatnicy, którzy rozliczają składki za więcej niż pięciu ubezpieczonych, mają przekazywać dokumenty ubezpieczeniowe oraz ich korekty m.in. za pomocą programu „Płatnik”. Dokumenty te muszą opatrzyć podpisem elektronicznym. Złożenie tego podpisu jest możliwe przy użyciu odpowiedniego certyfikatu.
ZUS przypomina, że od 21 lipca 2007 r. obowiązują równolegle dwa rodzaje certyfikatów do składania podpisu elektronicznego: wystawiany przez Powszechne Centrum Certyfikacji za pośrednictwem Punktów Rejestracji ZUS oraz certyfikat kwalifikowany, wystawiany dla osób fizycznych.
Ostatecznym terminem wygaśnięcia niekwalifikowanych certyfikatów wystawianych przez ZUS jest 20 lipca 2009 r.
Posiadanie kwalifikowanego certyfikatu umożliwia przesyłanie do ZUS drogą elektroniczną również innych dokumentów (np. wniosku płatnika składek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek).