Coraz więcej przedsiębiorców sięga po e-commerce jako kanał dotarcia do klientów. Powinni zatem wiedzieć, że koniec roku przyniesie internetowym sprzedawcom duże zmiany.

Jeśli nie dostosują się w porę do nowych przepisów, będą narażeni na ryzyko grzywny lub kary ze strony UOKiK. Muszą też liczyć się z możliwością utraty zaufania klientów, które w tej formie handlu jest towarem niezbędnym i wrażliwym. E-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, rośnie znacznie szybciej niż handel ogółem. Według szacunków firmy analitycznej PMR sprzedaż detaliczna przez Internet w 2014 wyniesie ponad 27 mld zł, czyli o 15% więcej niż w roku 2013. Rok wcześniej wzrost wyniósł niespełna 13%. Już w styczniu rusza kampania edukacyjna UOKiK skierowana do polskich konsumentów. Zwiększy się świadomość ich praw i poczucie bezpieczeństwa, co może skłonić do częstszego zapełniania internetowego koszyka. Przedsiębiorcy są jednak sceptyczni wobec nowych przepisów, widząc w nich przede wszystkim dodatkowe obciążenia, a nie impuls do rozwoju rynku.

Źródło: inf. pras. www.akademiaparp.gov.pl, stan z dnia 4 listopada 2014 r.