Z okazji Walentynek firma Institute of Leadership and Management przeprowadziła badanie odnośnie tego jak postrzegane są romanse oraz związki między współpracownikami. Ankieta przeprowadzona na ponad 1000 pracowników i menedżerów udowodniła, że to co niegdyś uchodziło za temat tabu stało się normą i nikogo już nie dziwi.
64% menedżerów twierdzi, że nie maja nic przeciwko takim relacjom o ile nie ma to negatywnego przekładu na obowiązki służbowe. To dobry znak, gdyż aż 41% pracowników przyznaje się do nawiązania romantycznej relacji w miejscu pracy. 37% ankietowanych przyznaje, że ich związek miał korzenie we flircie z kolegą lub koleżanką z pracy. 27% związków, które rozpoczęły się w pracy zakończyły się małżeństwem lub stałym partnerstwem. 64% menedżerów twierdzi, że nie mają nic przeciwko takim relacjom o ile nie ma to negatywnego przekładu na obowiązki służbowe. To dobry znak, gdyż aż 41% pracowników przyznaje się do nawiązania romantycznej relacji w miejscu pracy. 37% ankietowanych przyznaje, że ich związek miał korzenie we flircie z kolegą lub koleżanką z pracy. 27% związków, które rozpoczęły się w pracy zakończyła się małżeństwem lub stałym partnerstwem. Niestety związek w miejscu pracy jest dosyć stresujący dla samych zainteresowanych. 21% uważa, że koledzy z pracy nie pochwaliliby tej relacji. 30% woli utrzymać swoją relację w tajemnicy. Jedna na 10 osób twierdzi, że relacja z kolegą lub koleżanką z pracy miała negatywny wpływ na atmosferę w miejscu pracy. Warto dodać, że jedna trzecia romansów nawiązuje się podczas imprez integracyjnych, natomiast 36% ma swój początek w biurze.
Źródło: www.cipd.co.uk, stan z dnia 16 lutego 2015 r.