„Bezpieczna woda” i „Turystyka bez ryzyka” to dwie kampanie zaprezentowane przez Adama Korola podczas konferencji prasowej na Stadionie Narodowym w Warszawie. Minister Sportu i Turystyki podkreślił, że resort już od kilku lat promuje zasady bezpiecznego zachowania się nad wodą.
W środę 29 lipca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się konferencja prasowa Ministra Sportu i Turystyki Adama Korola. Tematem spotkania z dziennikarzami były kampanie „Turystyka bez ryzyka” oraz „Bezpieczna woda”. Minister Korol podkreślił, że MSiT już od kilku lat promuje zasady bezpiecznego zachowania się nad wodą.
Celem kampanii „Bezpieczna woda” jest edukacja przede wszystkim dzieci i młodzieży, ale także rodziców, nauczycieli i wychowawców. Ministerstwo przygotowało specjalną broszurę, w której znaleźć można podstawowe informacje gwarantujące bezpieczny wypoczynek nad morzem, jeziorem, czy rzeką.
Na Stadionie Narodowym zaprezentowano także rozszerzenie oferty Ministerstwa w zakresie promocji bezpiecznego spędzania wolnego czasu. W czerwcu ruszyła nowa kampania „Turystyka bez ryzyka”, której główne założenie przedstawił Podsekretarz Stanu Tomasz Jędrzejczak oraz ambasadorka akcji podróżniczka i dziennikarka Martyna Wojciechowska. Zawiera ona praktyczne informacje o tym co zrobić planując wyjazd, jak zabezpieczyć bagaż w podróży, zadbać o ubezpieczenie oraz przedstawia sytuacje hipotetycznie trudne, z którymi każdy podróżujący może się zetknąć. Wszystkie szczegóły można znaleźć na stronie www.turystykabezryzyka.gov.pl.
Źródło: www.msport.gov.pl, stan z dnia 30 lipca 2015 r.