Odpowiedź: radni składają oświadczenie na 2 miesiące przed upływem kadencji.
Uzasadnienie: zgodnie z art. 24h ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 594) - dalej u.s.g., radny gminny (miejski) i wójt składają oświadczenie majątkowe na 2 miesiące przed upływem kadencji. Wobec braku odmiennego przepisu oświadczenie składa się według stanu na dzień jego złożenia – chyba, że z odpowiednich postanowień formularza oświadczenia wynika co innego. Analogiczne terminy dla radnych powiatowych wyznacza art. 25c ust. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 595 z późn. zm.) oraz art. 27c ust. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 596 z późn. zm.) – dla radnych wojewódzkich.
Szukasz odpowiedzi na pytania z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych? Zajrzyj do Serwisu Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych.