Bardzo cienka linia oddziela zdrowe zaufanie do ludzi od strat dla organizacji. Działy HR posiadają coraz więcej narzędzi socjometrycznych i psychologicznych, które pomagają oddzielić ziarno od plew.
Mimo tego firmy wciąż decydują się na usługi analityków, których zadanie polega właściwie jedynie na zadawaniu odpowiednich pytań, aby poznać prawdę. Prawdę o kandydatach (zwłaszcza na kluczowe stanowiska), faktycznym stanie projektów, finansach firmy, zasobach, stratach. Na podstawie mowy ciała i doboru słownictwa osób odpowiadających, sporządza się raporty o tym, jak naprawdę jest. Wiele firm zdecydowało, że można się tych umiejętności nauczyć, by uniknąć manipulacji ze strony pracowników czy osób starających się o pracę. Te umiejętności są bardzo przydatne na wysokich stanowiskach menedżerskich i w HR. Jest to związane z coraz większą wiedzą pracowników i kandydatów na temat robienia dobrego wrażenia i wywieraniu wpływu na ludzi. Głównie na szefów.
Więcej: www.hrstandard.pl/2014/10/15/nie-klam-pracowniku
Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 16 października 2014 r.