Badanie firmy Unify dowiodło, że współpraca jest dla pracowników najważniejsza, niestety często przeszkodą okazuje się być technologia. Badanie przeprowadzono na grupie 1500 pracowników, z których 77% stwierdziło, że dostęp do social mediów, wideokonferencji, poczty służbowej z każdego miejsca jest im niezbędny do współpracy z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi.

Niestety często zdarza się, że pracownik nie może zdalnie połączyć się z siecią firmową, dostęp do social media jest zablokowany, a system do wideokonferencji po prostu nie działa. Dla 58% ankietowanych brak dostępu do social media jest największą przeszkodą w komunikacji z klientami. 33% badanych narzeka na niestabilne połączenia podczas wideokonferencji, a 12% krytykuje brak możliwości dostępu do poczty służbowej z prywatnych urządzeń. Za najbardziej efektywną formę komunikacji 33% ankietowanych uważa spotkanie, 22% wymianę e-maili, 13% wideokonferencję, a 12% rozmowy telefoniczne. Najbardziej frustrujące figle, które płata technologia to: zbyt duża liczba maili (50%), brak możliwości zdalnego połączenia z siecią firmową (31%), zakłócenia na liniach telefonicznych (15%).

Więcej: www.cipd.co.uk/pm/peoplemanagement/b/weblog/archive/2015/04/21/millennials-desire-for-more-collaborative-working-frustrated-by-technology.aspx

Źródło: www.cipd.co.uk, stan z dnia 29 kwietnia 2015 r.