Regularny spadek bezrobocia, otwieranie przez międzynarodowe organizacje swoich lokalnych oddziałów w Polsce, powstawanie centrów SSC i BPO sprawia, że pracownicy znacznie częściej niż kiedyś zastanawiają się nad zmianą zawodową. Dlatego pracodawcom coraz bardziej zależy na budowaniu pozytywnego wizerunku zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji w celu przyciągnięcie nowych talentów i utrzymanie niskiego poziomu fluktuacji.
Organizacje angażują się więc w społeczne inicjatywy, biorą udział w różnych konkursach i rankingach (np. na najlepszego pracodawcę) oraz zaznaczają swoją obecność w mediach społecznościowych. Atrakcyjności pracodawcy nie ocenia się zatem przez pryzmat tak oczywistych wskaźników jak wyniki sprzedaży, ale poprzez działania CSR, przekazywanie informacji zwrotnej po zakończonym procesie rekrutacji (bez względu na jego wynik) czy dbałość o satysfakcję z pracy swoich pracowników.
Publikacja "Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku" pokazuje, że te - z pozoru nieznaczące kwestie - przynoszą zaskakujące rezultaty, zwiększają bowiem zyski organizacji i budują przewagę konkurencyjną.
Dowiedz się więcej z książki | |
Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku
|
W książce omówiono m.in.:
- główne obszary zainteresowań ekspertów od employer brandingu,
- sposoby uwzględnienia koncepcji employer brandingu w strategii organizacji,
- zagadnienia zwrotu z inwestycji w employer branding,
- analizę wizerunku firmy na podstawie monitoringu mediów.
Poradnik adresowany jest do specjalistów odpowiedzialnych za budowanie strategii employer brandingowej organizacji, działów HR, jak również menedżerów i właścicieli firm.