Studenci niechętnie wchodzą w interakcję z pracodawcami poprzez portale społecznościowe – wynika z Universum Communicating with Talent Report 2010.
Facebook nie jest odpowiednim medium do nawiązania bądź utrzymywania kontaktu z pracodawcą. Taką drogę toleruje jedynie 7,5% studentów. Portale społecznościowe kojarzą się bardziej z rozrywką niż z profesjonalną ścieżką rozwoju. Młodzi ludzie zamieszczają tam prywatne zdjęcia i posty skierowane do znajomych i nie chcą być „podglądani” przez pracodawców. Według nich bardziej właściwe do tego celu są portale zrzeszające profesjonalistów, takie jak Goldenline, LinkedIn czy Profeo, ale i to nie jest najpopularniejszy sposób komunikacji pomiędzy pracodawcami i studentami. Wykorzystuje go 16% respondentów. Studenci podkreślają, że najważniejszy jest dla nich bezpośredni kontakt z przedstawicielami firmy i zdanie ich znajomych na temat pracodawcy. Universum Student Awards to nagrody przyznawane idealnym pracodawcom na podstawie badania Universum Student Survey, która co roku sonduje preferencje studentów. W Polsce jest przeprowadzana na próbie ponad 15 000 osób.
Źródło: kariera.pb.pl/Kariera.com.pl, 18 maja 2011 r., Anna Tomczyk