Wiele stresorów, czyli bodźców wywołujących napięcie, pracodawca może ograniczyć lub wyeliminować w ramach poprawy organizacji pracy i komunikacji z zatrudnionymi. Wśród najbardziej stresujących czynników badani wskazywali m.in. niejednoznaczne zasady wynagradzania, brak perspektyw awansu i nadmierną biurokrację. Te niekorzystnie wpływające na samopoczucie, wydajność i motywację czynniki wskazywało ponad 80 proc. badanych. Najbardziej stresogenną sytuacją jest możliwość utraty pracy i ryzyko uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywanymi obowiązkami.
Z badania wynika, że próg tolerancji niekorzystnych fizycznych i społecznych warunków pracy obniża się z wiekiem. Proces ten zaznacza się już u pracowników w wieku 35–44 lata i narasta w starszych grupach. Jest to istotne w kontekście podniesienia wieku emerytalnego. Mniej na stres skarżą się panny i kawalerowie.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna, Tomasz Zalewski, 4 października 2013 r.