Szczególnie, że obecna definicja mobbingu, według polskiego Kodeksu Pracy (uporczywe, długotrwałe nękanie) została niejako podważona wyrokiem Sądu Najwyższego, który w swoim wyroku feruje, że wystarczy jeden dzień, żeby nękanie uznać za mobbing.
Wachlarz zachowań, który może być potraktowany jako mobbing jest dość szeroki i można podzielić go na 5 grup zachowań: (1) takie, które zaburzają proces komunikacji, (2) takie, które zaburzają relacje, (3) takie, które naruszają wizerunek, (4) te, uderzające w pozycję zawodową oraz (5) te, mające negatywny wpływ na zdrowie.

Zjawisko to jest na tyle ważne społecznie, że Światowa Organizacja Zdrowia opracowała zalecenia dotyczące przeciwdziałania mobbingowi w organizacjach, dzieląc je na rozwiązania systemowe (prewencja pierwotna), rozwój kompetencji (prewencja wtórna) i działania pomocowe dla ofiar (prewencja trzeciorzędowa).

Koszty mobbingu są liczone w tysiącach dolarów. Dlatego warto temu zjawisku przeciwdziałać, zamiast uporczywie twierdzić, że „naszej firmy to nie dotyczy”.

Więcej cennych wskazówek i odpowiedzi na pytania znajduje się w materiale video: