Zdaniem Nupurii Singh Mallick, dyrektora HR w Tata Consultancy Services, młodzi ludzie są zainteresowani nauką przedmiotów STEM, jednak nie zawsze mają taką możliwość.
Program STEM to nieobowiązkowe przedmioty z zakresu nauk ścisłych, takie jak technologia, inżyniera czy matematyka.
Swoją opinię Mallick oparła o badania zorganizowane przez Zakład Inżynierii i Technologii (IET) - 2014 IET Skills Survey. Badania przeprowadzone wśród 400 pracowników działu technicznego i IT ujawniły, że 59% firm zauważa trudności w pozyskiwaniu wykwalifikowanych inżynierów. Uważają oni również, że stanowi to zagrożenie dla rozwoju ich działalności w nadchodzącym roku.
Dodatkowo, 41% organizacji planuje zatrudnienie inżynierów IT oraz personelu technicznego jeszcze przed następnym rokiem, to nawet o 5% więcej niż w 2013 roku. Istnieje jednak rozdźwięk pomiędzy umiejętnościami STEM, a doświadczeniem wymaganym przez pracodawców. Prawie jedna trzecia (30%) pracodawców nie wierzy, że absolwenci mają wystarczające doświadczenie praktyczne, a 25% młodych ludzi nie posiada umiejętności technicznych.
Mallick, która była w tym roku nominowana do nagrody dyrektora HR roku w konkursie HR Excellence Awards, stwierdziła, że "biznes i szkoły muszą wspólnie przeciwdziałać tej niepokojącej tendencji". Aby to osiągnąć należy nie tylko zmienić strukturę edukacji, wprowadzając zajęcia STEM, ale zasadniczo zmienić nastawienie do technologii jako całości".
Źródło: , stan z dnia 5 sierpnia 2014 r.