Osoby szukające pracy coraz rzadziej będą zaglądać na strony internetowe firm i przeczesywać portale z ogłoszeniami. Chociaż to wciąż najpopularniejsze metody odnajdywania ofert, zmiana już się dokonuje – w siłę rosną media społecznościowe.
Z kolejnej już edycji badania Adecco „Work Trends Study” wynika, że niemal 3/4 kandydatów szuka pracy online, a ponad połowa działań rekruterów odbywa się właśnie w sieci. Coraz większe znaczenie odgrywają Facebook oraz LinkedIn.
Raport „Work Trends Study” powstał w oparciu o badania, w których wzięło udział 31.793 kandydatów oraz 4168 rekruterów z całego świata, w tym z Polski. Wyniki badań nie pozostawiają wątpliwości, że Internet jest najczęściej używanym narzędziem, zarówno wśród rekruterów, jak i kandydatów do pracy. Kandydaci deklarują, że aż 74 proc. ich aktywności związanych z poszukiwaniem zatrudnienia odbywa się online. Co ciekawe, w Europie Wschodniej ten wskaźnik jest najwyższy spośród wszystkich analizowanych regionów i przekracza 80 proc. Osoby, które rekrutują nowych pracowników, spędzają w sieci 55 proc. czasu pracy. W tym zakresie Europa Wschodnia również wyprzedza ogólnoświatowy trend, ale najbardziej „zdigitalizowane” są rekrutacje w badanych krajach obu Ameryk. Najpopularniejsze platformy wykorzystywane w celach związanych z poszukiwaniem zatrudnienia to wciąż portale z ogłoszeniami (61 proc. czasu, który kandydaci poświęcają szukaniu pracy online i 49 proc. czasu spędzanego przez rekruterów na pracy online) i strony internetowe firm (odpowiednio 25 proc i 31,5 proc.). Jednak media społecznościowe błyskawicznie nadrabiają zaległości (15 proc. i niemal 20 proc.).
Więcej: www.adecco.pl/dlamediow/społecznościowa-rewolucja-na-rynku-pracy.aspx
Źródło: www.adecco.pl, stan z dnia 5 lutego 2016 r.