Wysłaliśmy pracownikowi, zatrudnionemu na umowę o pracę na czas nieokreślony, wypowiedzenie umowy o pracę w dniu 26 lutego 2009 r. ze skutkiem na dzień 31 maja 2009 r. Wypowiedzenie wysłano za potwierdzeniem odbioru.
Czy fakt nieodebrania przez pracownika przesyłki można traktować jako wypowiedzenie skutecznie doręczone i skutkuje rozwiązaniem umowy?
Pracownik zawsze unikał odbierania korespondencji od zakładu pracy.
Wypowiedzenie umowy o pracę jest dokonane, jeżeli zostanie doręczone adresatowi (pracownikowi lub pracodawcy) w taki sposób, aby mógł się zapoznać z jego treścią.
Dla skutecznego doręczenia wypowiedzenia wystarczy więc, że pracownik mógł się zapoznać z jego treścią. W takiej sytuacji, gdy pracodawca wysłał wypowiedzenie umowy o pracę za pośrednictwem poczty za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, przyjmuje się że pracownik zapoznał się z treścią pisma o wypowiedzeniu z datą odbioru przesyłki za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Ta data oznacza, że pracownik zapoznał się z oświadczeniem woli pracodawcy o wypowiedzeniu mu umowy o pracę. Informację z poczty o dacie odbioru pisma należy złożyć w aktach osobowych pracownika wraz z jednym egzemplarzem wypowiedzenia - drugi egzemplarz jest przeznaczony dla pracownika.