Mowa o rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie karty bezpieczeństwa (MSDS) (Dz. U. z 2012 r. poz. 111).
Zgodnie z nim karta bezpieczeństwa (MSDS) powinna zawierać informacje określone w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH), utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniającego dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE (Dz. Urz. UE L 396 z 30.12.2006, str. 1, z późn. zm.). Chodzi w szczególności o informacje dotyczące sposobu identyfikacji substancji lub mieszaniny, tożsamości chemicznej składników, łącznie z informacjami dotyczącymi zanieczyszczeń i dodatków stabilizujących, opis zagrożeń stwarzanych przez substancje oraz ostrzeżenia przed tymi zagrożeniami
Przy wypełnianiu karty bezpieczeństwa (MSDS) mają zastosowanie Zalecenia IMO dotyczące Karty Bezpieczeństwa (MSDS) zawarte w Rezolucji MSC 286(86) z dnia 5 czerwca 2009 r. Zostały one podane do publicznej wiadomości w obwieszczeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 29 grudnia 2011 r. w sprawie podania do publicznej wiadomości niektórych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) dotyczących bezpieczeństwa morskiego (Dz. Urz. MTBiGM Nr 2, poz. 9).
Karta bezpieczeństwa (MSDS) po nowemu
Zakres informacji, które powinna zawierać karta bezpieczeństwa (MSDS) obejmująca istotne dane dotyczące charakterystyki bezpieczeństwa produktu olejowego określa nowe wchodzące w życie 11 lutego br. rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.