Tylko w I kwartale 2016 roku opublikowano ponad 2,7 tys. ofert na praktyki i staże. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku jest to wzrost aż o 23% – wynika z danych Pracuj.pl. Oznacza to, że zainteresowanie firm współpracą ze studentami i absolwentami z roku na rok rośnie. Jednak pracodawcy powinni mieć świadomość, że aby przyciągnąć do siebie wartościowych kandydatów, program stażowy musi być perfekcyjnie przygotowany w każdym elemencie.
Eksperci eRecruiter zwracają uwagę na najważniejsze pięć kroków: cel programu, sprawne zarządzanie rekrutacją, zasady współpracy z młodymi osobami, monitoring stażu oraz podtrzymywanie relacji z uczestnikami.
Dobrze zaplanowany program stażowy nie powinien budzić żadnych wątpliwości co do jego celu. Aby tak się stało, zanim zaczniemy szukać stażystów czy praktykantów, musimy ustalić: po co tak naprawdę zatrudniamy młode osoby, za co będą one odpowiadały, w realizacji jakiego celu biznesowego będą wspierać firmę, jaki powinien być profil idealnego stażysty i co możemy mu zaoferować. Tylko wtedy młodzi ludzie będą mieli poczucie, że są pełnowartościowymi członkami zespołu, a firma wzmocni swoją pozycję. Warto również pamiętać, że za praktykę warto po prostu zapłacić. Studenci chcą być wynagradzani i doceniani za swoją pracę, dlatego atrakcyjny program to dla nich bez wątpienia program płatny.
Źródło: erecruiter.pl, stan z dnia 4 maja 2016 r.